Min hår-rutin

Mitt hår, är på väg mot de bättre.
Jag har lockigt hår och det betyder också att de är torrt.
Eftersom det är torrt ser det också väldigt slitet ut,
därför har jag lagt lite mer pengar på hårprudukter med fukt i!

Detta är min rutin för att göra vid håret:

1 Sköljer igenom håret rejält.
2. Tar en pump med Bed Head Dumb blonde shampo.
     masserar in riktigt.
3. Sköljer ur och gör det en gång till.

Varför? Första gången man tar shampoo så tvättar man bort smutsen som ligger utanpå håret. Du märker att håret är skitigt för de lödrar inte så mycket första gången. När du tar shampoo andra gången löddrar det rejält, ju mer de löddrar ju renare är håret. Så andra gången går shampoot på djupet och rengör.



4. Jag tar två pumpar med Bed Head, Dumb blonde balsam.
     Detta är väldigt bra för låter man det sitta i mer än 3 min blir det som en inpackning.
5. Sköljer ur balsamet, sitter de något balsam kvar så blir håret lätt fett.
6. Precis innan jag är klar sköljer jag håret i kallt vatten,
    detta gör att hårstråna stänger sig och minskar att bli så slitet.

7. Jag kramar av håret med en handuk, att rufsa de i handuken sliter på håret.
8. När håret är handukstorkat tar jag en pump med Matrix Silkesdroppar, 
    drar igenom hela håret med de, speciellt topparna.
9. Sedan låter jag det lufttorka oftast, brukar inte föna mitt hår.
     Känns så torrt då.
10. När håret är torrt sprayar jag lite Matrix Gold Heat,
      som är ett värmeskyddande spray, det är platttångsspray, 
      men jag tar även det nu när solen är framme.



Resultat, det får ni se sen, för nu ska jag gå och göra detta rutinen.
Där efter får de bli ett foto så ni får se hur det blir.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback