Dofter

Var tvungen att skriva detta inlägg,
efter mitt och lilijas samtal ikväll.

Väljer vi partner efter doft?

Hur mycket dras vi till dofter egentligen?
Och är det en doft som man inte kan kontrollera?


* Studier visar också att kvinnor väljer partner utifrån kroppsdoften. Män som är genetiskt olika dem själva tycker de luktar bättre, står det i Expressen.

Jag har själv aldrig tänk på det,
visst luktar jag på någon när jag kramar den eller så.
Men aldrig tänk på det där att man kan dras till en partner,
just på grund av doften.

Så frågan återstår, väljer vi partner efter hur vi luktar?


Kommentarer
Postat av: Mamsing

Det är ju säkert så. Det förklara också varför man ibland inte begriper sig på sig själv. Man träffar en kanonkille i alla avseende, men det säger inte Klick. Å man fattar inte själv vad det är som inte gör att man faller....e det måntro den där doften som då är problemet?!

Himla intressant!

2009-11-21 @ 08:56:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback