Uppfostran

Att säga Tack när man får något är en självklarhet för mig,
Att vara ute i god tid, är en självklarhet för mig.
Att resa sig för en gammal människa på bussen är en självklarhet för mig.

Är det bara mina föräldrar som uppfostrat mig så?

Jag blir sur när folk kommer försent, bara för de planerat dåligt.
Jag blir sur när folk inte tackar när man ger dem något
Jag blir sur när folk inte har respekt för de äldre.

Är det värt att bli sur över?

Det finns några i min närhet som är fenomenala på att komma försent.
Det finns även dem som nog aldrig sagt ordet tack.
För mig är det en självklarthet, så i min värld finns det ovan inte.

Jag är så glad, att jag blivigt uppfostrad, som jag har.


Kommentarer
Postat av: Mamsing

Tack sweetheart! <3

2009-10-29 @ 08:31:57
Postat av: L I L I J A

Men ååååh, samma här!

Precis så!



& jag fattar inte hur det INTE kan vara självklart för folk?!



Hoppas du mår bättre btw.. Synd du fick gå tidigare..

(Eller tur för dig, hehe..)

2009-10-29 @ 16:23:03
URL: http://lilija.com
Postat av: emma

nu kom jag att tanka pa polen direkt.

"aaah korsbar tack!"

fast hon sa tack men antog att det var sjalvklart att hon fick och fragade inte, det finns inget varre an otacksamma manniskor.

sena kan jag sta ut med, men otacksamhet, aaahnej

2009-11-01 @ 01:25:49
URL: http://granisa.blogg.se/
Postat av: Cindy

Det där tycker jag låter som vanligt folkvett, allstå är det en självklarhet för mig:)

Helt rätt tänkt:)

2009-11-01 @ 12:51:26
URL: http://candydeluxe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback