I hela mitt liv (20år endast)

I hela mitt liv, då endast 20 år men ändå,
har jag alltid fokuserat på det dåliga folk säger.

Säger en person något bra och en något dåligt,
så tänker jag inte på de som var bra utan på det dåliga den andra sa.

Eller skulle någon kommentera ens kläder
- Vilken fin klänning du har på dig idag!

Så svarar jag alltid:
- Jaså, nä det tycker jag inte, inget speciellt med den!


Stop säger jag nu...

Säg TACK bara!!
Sedan ungefär 1-2 månader tillbaka har jag börjat ändra det.

Säger någon att jag ser tjock ut - Fine! tyck det. 
Säger någon att jag är jätte fin - TACK! :) 
Säger någon att jag har en snygg klänning - Tack så mycket .)

 

Kommentarer
Postat av: Millah

Hej :)

Jag har nu igång tävlingar och det kommer in nya hela tin.

Kanske finns det något som intresserar just dig.



Var gärna med :)

http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html



Är du int intresserad ber jag så hemskt mycket om ursäkt

och då är det bara radera den hära kommentaren eller nå:)



Ha det bra :)

Kramar // Millah

2010-07-14 @ 06:55:48
URL: http://millahoman.blogg.se/
Postat av: sara

rätt tänkt!

2010-07-14 @ 07:04:11
URL: http://smuls.blogg.se/
Postat av: Mor

Helt rätt tänkt! Varför lägga ner energi på det negativa när man mår så mycket bättre av det positiva?! Vi lever en gång och har varken tid eller råd att fokusera för mycket på det negativa.

Du är en klok, söt, smart, underbar, fantastisk person.

"Det A säger om B

säger mer om A

än om B!"

Det någon säger om dig

säger mer om någon än om dig!

Kram på dej

2010-07-14 @ 11:42:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback