Tipsar!

Var inne och läste på Lilijas sida precis och klickade mig vidare in på detta inlägget.
Har du tid så gå gärna in och läs det hon skriver,
det handlar om särskrivningar och ord folk säger fel på.

Satt och tänkte när jag läste att det finns ett ord jag stör mig mycket på när folk säger fel, och det är ordet Ändån.
Om jag inte har helt fel för mig heter det Ändå och har alltid gjort - Störigt!

Men kan inte sticka under stolen med att jag också säger fel,
Egenkligen - så säger jag ibland.
Varför? - Jo för det bara blir så!

Kommentarer
Postat av: Ania

Haha det där har jag vant mig vid här i Skåne. Tror inte det är ”helt fel” så att säga, mer dialektalt så för de som inte är från samma område blir det väldigt fel. ;)

2010-06-30 @ 22:32:10
URL: http://nolovestory.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback