Om att skaffa barn tidigt i ett förhållande

Igår låg jag och funderade på detta med barn.
En vän till mig skaffa barn (iofs inte planerat) tidigt i deras förhållande och tror många reagerat på det.
De båda är i 20års åldern men båda väldigt instälda på vad som komma skall.



Men är det så, att när man blir lite äldre blir det mer acceptabelt att skaffa barn tidigt i ett förhållande?
Och om det är så att det är mer acceptabelt är det för deras "tid" för barn håller på att rinna ut i sanden?



Kommentarer
Postat av: Emma

tycker inte åldern spelar störst roll, utan här länge man varit med personen.

jag menar, jag vet en kille som blev tillsammans med en tjej och efter en månad var hon på smällen? haha. riktigt illa.

men man bör vänta några år tycker jag, sen får ju alla göra som dom vill, bara man tänker på det kommande barnet i första hand.

2011-06-08 @ 16:59:00
URL: http://granisa.blogg.se/
Postat av: Ia

Jag är 30 år och fick mitt första barn för 3 månader sedan. Min man och jag hade då varit tillsammans i 11 år och gifta i 1. Varit husägare i 3 år och lagt ner mycket tid på renovering. Vi har utbildat oss / jobbat, och fått en stabil ekonomi. Vi har "levt livet" och haft roligt både tillsammans och med vänner.



När vår lilla dotter kom till världen och livet vändes upp och ner var jag väldigt glad över vår trygga relation. Jag har aldrig riktigt förstått varför folk skaffar barn innan 25 för jag anser att det tar tid att bygga upp ett stabilt liv och förhållande. Jag förstår att kvinnor över 35 känner sig extremt stressade och vill göra barn nästan direkt om det känns rätt men som sagt så tar det ju lite tid att lära känna varandra.

2011-06-08 @ 22:47:19
URL: http://iasinsida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback