En try-to-do-lista för mamma ledigheten

Göra när jag är mamma ledig

 

1. Göra rim till julklapparna (får bebis i okt)

2. Städa och rensa ut i lägenheten ev. sälja på tradera/blocket

3. Framkalla digitala bilder och köpa fotoalbum

4. Skriva om mitt CV och planera lite framåt i tiden

5. Lära mig att baka bröd (som blir bra och gott)

6. Göra matsedlar eller planera middagar i förväg

7. ”Utforska” Eslövs gator och hörn

8. Barnsäkra hemma

9. Fotografera massor (lära mig inställningar på kameran o.s.v)

10. Göra en backup på filer på datorn, skicka över till extern hårddisk

11. Försöka träffa nya mamma vänner och umgås med ”gamla” vänner

12. Besöka jobbet med jämna mellanrum så man är uppdaterad om allt skvaller

13. Försöka pyssla och scrappa lite

14. Testa att gå på barnvagns bio

15. Köpa en stegräknare

16. Gå ner mamma kilona + en massa kilo till

17. Leta upp ett ställe som har Babysim

18. Baka så när man får gäster så finns det lite gott hemma att bjuda på

19. NJUTA av "ledigheten"

 

Detta är ingen lista jag ska följa slaviskt eller känna krav på att jag måste göra.

Ibland kan det bara vara skönt att ha saker man vill göra uppskrivna för annars glömmer man de så lätt.

Och jag vet att man inte är ledig utan du har ett heltidsjobb som mamma, men man måste ju hitta på saker ändå.

 

Andra tips på saker jag kan skriva till på min Maybe-to-do-list?

 

 

 

Trackback