En dag på stan

Igår begav jag, V och mamma oss ut på stan en sväng. Skulle försöka hitta present till sambon + köpa någon form av nässug för lillen är täppt i näsan.

Slutade med att jag hittade present till sambon, en form av nässug och present till svärmor + fick ätit god lunch med mamma.

På kvällen hade vi planer på att åka och veckohandla. Tagit med V förr men igår valde vi att höra med mamma om hon hade lust att passa honom 1timme så vi kunde gå i lugn och ro - och de gjorde hon gladeligen! Haha - sved lite i mitt mors-hjärta att lämna honom men allt gick kanon :)

Skönt att börja med att prova 1timme sen kanske utöka det. Så vi kan få lite ensam-tid ibland.

- jo jag vet, vi valde själv att skaffa barn och nu snackar jag om att vi behöver ensamtid! Klingar kanske obehagligt i vissas öron men viktigt att vi fortfarande får tillfälle att vara sambos, kära, kille och tjej, och inte mamma och pappa hela tiden. Tror de är därför många förhållande brister när de fått barn - man glömmer bort att vara ett par och ha ensam tid.




Kommentarer
Postat av: L I L I J A

WORD på hela det sista stycket :)
Det måste vara jätteviktigt att inte glömma bort sig själv & varandra. & som du säger - inte BARA vara mamma & pappa hela tiden, utan även S & J. Älskling & pluttesnutt. Heting & sexbomb. Mjaaauuu.

2012-11-06 @ 10:55:58
URL: http://lilija.com
Postat av: Anonym

Det finns säkert dem som anser att man enbart ska leva för sitt barn och att man försvinner som egen människa, men det är skitsnack anser jag. Man måste få ta hand om sig själv och varandra också när man har barn. För att bli en bättre förälder om inget annat!

2012-11-06 @ 16:28:45
Postat av: Mamma

Du är så klok. Man får inte glömma bort varandra när man blir föräldrar. Och jag ställer mer än gärna upp och myser med V. MER än gärna - det vet du. ♥

2012-11-07 @ 09:45:52
Postat av: Sandra

Det klingar definitivt inte illa i mina öron, jag tycker det är ett riktigt sunt tänkesätt. Kram

2012-11-08 @ 06:52:39
URL: http://ssnadra.se
Postat av: My - 21 år och mamma till Milou ♥

Jag blev glad att läsa det här inlägget. Jag har bara haft Milou en vecka nu, men jag kan redan längta efter lite "ensamtid" tillsammans med min sambo. Läser man vissa bloggar så är det ju katastrof att ha barnvakt första året... ;)

2012-11-15 @ 14:41:21
URL: http://myjernkrok.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback