Förlossningen del 1

På morgonen fredagen den 12 okt skulle vi ringa in till förlossningen för att höra om det fanns plats för oss. Så klockan 7.30 ringde vi in men fick till svar att vi skulle återkomma vid 10 för just då var de fullt där. Så vi tog de lugnt och gick och små pulade hemma fram till kl 10.
 
Klockan 10 ringde vi in till KK igen men fick som svar att de förlöst några kvinnor men dom hade inte fått iväg dom till Patienthotellet än så vi fick återkomma klockan 12 igen för att se om de franns plats då. Så vi passade på att ta en lunch med mamma och sen förbereda de sista i BB väskan. Ta bort onödigt och lägga till nödvändigt.
 
När klockan slog 12 var jag som en igel på telefonen men de bröts hela tiden när jag ringde, så kom inte fram förrän ca 12.30. Denna gången fick vi ett possitivt besked. "Kom in vid 14 så ska vi ha ett rum till er då!"
 
- ÄNTLIGEN händer de något! :) tänkte både jag och sambon.
 
Vi ringde rundor för att hitta någon som kunde köra oss till Lund (vi ville inte ha bilen stående där inne, sambons mamma hade tid så hon var snäll och körde in oss.. 
 
Väl inne på KK - förlossningen så skrev dom in mig och satte på CTG så dom hade koll på barnets ♥-ljud.
Kändes underligt att åka in på detta viset - man har ju alltid föreställt sig att man känner värkarna hemma och sen åker in när de verkligen är dags - inte att man hinner planera så mycket och åker in utan värkar.
 
CTG på
 
Sambons mamma stannade en liten stund för att höra bebis ♥-ljud men sen åkte hon hemmåt igen.
Men jag och sambon satte oss till ro på "vårt" rum.
 
BM kom in ville känna hur pass öppen och redo jag var för utifrån de valde dom vad dom skulle göra.
3cm öppen var jag och hon valde att ge mig en tablett som skulle göra att livmodertappen mognade lite fortare. Den skulle värka i 4 timmar sen skulle hon känna efter igen. Om den inte hade öppnat sig mer så fick jag ta en tablett till. Hade den öppnat sig så kanske dom skulle ha hål på fosterhinnan och sen ge värkstimulerande dropp.
 
Iaf när klockan var 16.00 så var vi lite hungriga igen så frågade om vi kunde gå och käka och de fick vi.
Dom kopplade bort CGT och så gick vi till Blocket för att kolla om där franns någon mat. Blev ingen lyxmiddag men var uppskattat med mat. Undertiden vi var och åt började de strama i ljumskarna och i svanken.
 
Man kände att nu börjar de hända saker.. Så vi pinnade tillbaka till förlossningen ifall ifall något skulle komma igång. Väl på förlossningen satte vi oss till ro (så gott som man kunde) och väntade på att klockan skulle bli 19.30 så dom kunde se om pillan gjort värkan.
 
Ont som fasen i ena ljumsken och svanken.
 
 
Fortsätter i nytt inlägg imorgon.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback