Synas på nätet eller ej?

Vill gärna lägga upp bilder på vår lilla son här, på FB och Instagram men ändå är där något som tar emot.

Känner inte att jag måste fläska på med bilder men skulle vilja lägga upp några få, då och då för han är ju en stoooor del av min vardag nu. Men ändå känns de lite "fel" att göra det. Han har ju inte möjlighet att välja de, eller kan inte fråga honom om det är okej.

Ska man vänta tills han är stor nog att välja själv?! Jag tycker de är super mysigt när jag läser en blogg och man får se deras barn..

Vad tycker ni? Hur kan man resonera?
Just nu lägger jag bara upp bilder som den nedan..


Kommentarer
Postat av: Jenny Fransson

Jag tycker det räcker, som du säger barnen kan själva få välja och VÄRLDEN ÄR FULL AV KONSTIGA människor och man kan ju själva välja att ge dem ett smörgåsbord lättare, men det är min åsikt.
Dem som har möjlighet och är intresserade kan ju besöka dej och få möjlighet och få se ert lilla gryn i real life! Men det är mina åsikter.

2012-10-22 @ 07:43:36
Postat av: Alisa - Amor Vincit Omnia ♥ Gravid

Jag & maken pratade om det innan vi ens visste att vi väntade barn. Jag är en väldigt "offentlig" person, finns ju på Insta, Twitter, Bloggen & FB, så för mig var det naturligt att visa upp bebisen. Men efter många om och men så kom vi överrens att det nog är bäst att avstå, mest av säkerhetsskäl men även av respekt till barnet som kanske inte riktigt själv fått välja om denne ska synas ute på nätet eller ej, då dessa bilder faktiskt finns kvar där ute i många år. Så vi har beslutat att kanske länga upp bilder på honom när han är precis nyföd men sen blir det nog mest bakom låsta inlägg i bloggen. FB är okej, där är det enbart folk jag känner som jag har & bilderna syns inte offentligt. Men vi får såklart se hur det utvecklas IRL när han är här :)

2012-10-22 @ 11:16:11
URL: http://alisagonzalez.se
Postat av: Anonym

Jag tänker att de förändras så otroligt mycket det första året så jag kommer lägga ut bilder på min bebis. Sedan, när de blir äldre däremot... nja. Kommer nog kännas fel när de blir uppemot 3-4 år, så då blir det nog mer sådana bilder som den ovan, istället för att censurera bilder tagna framifrån, för det gillar jag inte alls.

Ingen annan har rätt till Din bebis, så känns det inte bra för dig så lägg inte ut några bilder.

2012-10-22 @ 18:05:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback