Lowcarb kost

Dragit bort en massa kolhydrater sedan 3,5 vecka tillbaka. Även gått ner några kilo så fortsätter ett tag till med denna kost. 

Visst suktar jag efter pommes, ris och mos men saknar inte de kilona jag gått ner. Och de väger tyngre. Jag är ändå inte kört super strikt, utan smakat kaka om jag varit bjuden på fika, eller tagit en potatis om ja varit hos svärisarna på middag osv men är vi hemma kör vi hårt (ej super strikt) 

Lägger upp de mesta maten under taggen #sfmatdagbok13 på Instagram. Vissa tycker säkert de är trist med alla matbilder - men det är fritt att följa mig eller inte så jag fortsätter som jag gör och gillas inte de så är de synd :/ Lägger ut bilder för inspo och för att komma ihåg själv. 




Kommentarer
Postat av: L I L I J A

Kul att det funkar :)

Jag tycker att du gör rätt i att inte förbjuda dig själv helt(!) för då blir man lätt bara mer sugen & irriterad & kan till slut inte hålla sig & börjar vräka i sig istället, hehe. Det är lite som jag med bullar nu.. I.o.m glutendiagnosen så tänkte jag först att "nä, nu ska jag inte äta mer bröd/bullar NÅNSIN!" - men då ville jag plötsligt bara ha det ännu mer.. Nu gör jag så att jag köper hem glutenfria frallor & äter ungefär 2-4st i veckan OM jag känner för det. Även om jag nu ändå äter det så är det iaf. LÅNGT IFRÅN de mängder jag åt innan så det gör ändå stor skillnad.

Det hade säkert kunnat funka för dig med. Att du tillåter dig själv att äta potatis & ris då & då, men istället för att fylla en halv tallrik så räcker det kanske med 1/3 eller 1/4 bara :)

2013-10-26 @ 07:30:19
URL: http://lilija.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback