130806 Skratta ni

Många älskar Thailand eller har det som sitt stora önske resmål.
Jag är rädd, Thailand verkar fint och så men deras lagar skrämmer mig så enormt. Pratat med några om Thailand och när jag berättat vad jag känner så har dom bara skrattar åt mig och sagt att sådant händer inte.

Men herre Gud! Hur många runt om i världen har blivit oskyldigt avrättande eller sitter oskyldig i fängelse?!

I Thailand kan en Fel plats på fel tillfälle-situation leda till 40 års fängelse eller livstid.

Deras narkotika lagar är så sjuka (bra att dom är hårda men då ska systemet vara felfritt vilket de troligtvis inte är)

Så jag låter dom skratta åt mig - lugnt!
Jag är rädd, låt mig vara det.

(Tips. Se Thailands turister i trubbel, tv4)




Kommentarer
Postat av: Nelia

Thailand är nog ett av dom lugnaste länder jag besökt. Folket är så vänliga, alla är sjukt tillmötesgående och det var verkligen ingenting som fick mig att känna mig rädd en endaste gång under vår 3,5 v vistelse där. Lagarna kring droger är hårda och med all rätt, det är med sånna lagar man håller en sträng drogposition då landet annars är så öppen och det skulle bli svårt att hålla koll på med mildare lagar. Dom är trots allt nästan 70 milj i landet, samt alla turister och utlänningar som kommer o bosätter sig. Sen va som visas på tv är ju för att göra bra tv, vanligt vettigt folk hamnar inte i trubbel för ingenting.

2013-09-06 @ 10:40:12
URL: http://nelayah.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback