130910 - 5 fula vanor

Satt precis och läste Malins senaste blogginlägg om fula vanor (beroende)
Så jag tänke att jag gör detsamma.
 
Ovana nr 1: Topsa öronen lite hela tiden
 
Jag älskar att topsa öronen, hade jag fått hade jag gjort de 3-4 gånger om dagen.
Och jag är inte den som bara tar och duttar den lite snällt och sen är de färdiga - No no no
Det ska gärna grävas och ganska långt in, men sen ångrar jag mig direkt när jag "råkat" ta den för långt in och stött till trumhinnan och de gör så ont att jag vill gråta. Den där gränsen är hårfin på Skönt och Ont som faaan.
 
Ovana nr 2: Pilla sönder kroppen
 
Även som Malin hade, pilla på sår/finnar/porer o.s.v.
Jag skulle kunna stå 30 min framför speglen varje kväll och syna mitt ansikte. Jag letar efter allt som inte bör vara där för jag vill riva/peta/trycka bort de. Tyvärr (skönt egentligen) så har jag väldigt bra hy så det är sällan jag hittar något. Ibland dyker de upp en lite pormask som försvinner på 1 röd sekund :/ Så därför är mitt offer min sambo. Klia, peta, trycka, pilla, riva o.s.v Stackars man, han får stå ut med mycket.
 
Det har gått så långt att ibland hittar jag något ytte pytte (knappt märkbart) men när jag väl är klar blöder det så de nästan krävs plåster. Illa och tyvärr sant.
 
Ovana nr 3: Instagram
 
Instagram, jag tänker mitt liv i Instagram. Okej, lägger jag upp maten nu så de går att ta foto på den, håll grejen såhär så kan jag ta foto på den, nu måste jag ta foto på V innan han rör sig. o.s.v. Denna ovana är väl ganska mild egentligen och jag försöker verkligen dra ner på de eller köra lite mer easy-going på insta fronten.
 
Ovana nr 4: Acceptera vårat hem
 
Jag blir sjukt nojjig när någon kommer "oinbjuden" för då hinner jag inte plocka undan och städa. Ibland ringer någon kanske 10 min innan och det är väl shysst men känner ändå att jag inte hinner plocka undan. Nu får jag det att låta som vi lever som grisar men de gör vi inte, men stökigt kan de vara. Strumpor bredvid soffan, papper på halva köksbordet, halväten banan på V's plats, kex på golvet osv. Sambon brukar säga "Sluta stressa för de kommer folk, dom får acceptera att vi har det såhär" ... Vadå acceptera, nej nej nej.. här måste det plockas undan. Om de ska vara mögigt får de iaf se ut som de är lite ordning på möget!
 
Ovana nr 5: Orkar kontakta folk
 
Jag har inte många vänner, de kan jag erkänna direkt. Kan lätt räkna dom på mina händer, då menar jag vänner som jag umgås med, Inte facebook vänner :P
Och jag gillar mina handfulla vänner det gör jag, men jag är värdelös på att höra av mig. Älskar när dom smsar/ringer/facebookar om att de vill träffas för de vill jag super gärna men sällan jag drar i det själv. Skärpning fröken Franck. Vet ju att, vill man behålla sina vänner måste relationen vara ömsesidig, båda måste visa intresse.
 
Skulle kunna skylla på V, att det är jobbigt att ta med honom, hans sov rutiner osv. Visst kan de vara omständigare men inget är omöjligt :P Så vänner - se upp! Er mobil kommer gå varmt ( förhoppningsvis )
 
Vad har ni för ovanor/beroende ?
Gör ni en egen lista, kommerntera gärna detta inlägg med länken till er blogg så jag kan gå in och läsa :)
 
 

Kommentarer
Postat av: Sanne

Vad roligt med en sån lista! Skönt att kunna plita ner vad man vill jobba på :P

2013-09-10 @ 18:54:37
Postat av: Sandra

Jag kan numera kalla mig för Sanne look a like! Vi har exakt samma ovanor!

2013-09-11 @ 11:43:01
URL: http://ssnadra.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback