Manual till mig själv

Måste skärpa mig så därför får jag skriva en liten manual till mig själv. 

1. Skippa läsk & energidrycker, mineralvatten och isvatten är underkastat. 
2. Sötsugen på kvällen ersätt gottiset med kaffe, té eller grönsaksstavar. 
3. Ha alltid lättlagade saker hemma så som kassler, tonfisk, saker till sallad & ägg mm.
4. Försök att äta frukost, jag är ingen frukost älskare men måste! 
5. Förbered så mycket de går då brukar de inte bli panik-middagar. 
6. Gör matsedel och veckohandla allt för behöver man handla småsaker under veckan så är de lätt de slinker ner annat "farligt". 
7. För lite dagbok bra saker & dåliga saker för dagens matintag. 
8. Kör inte fast i gamla matvanor, testa nya maträtter. 

Sedan en manual för övrigt
1. Borsta tänder, gurgla & tråda varje kväll. Morgonen räcker de med borst men på kvällen måste jag även gurgla och tandtråda!
2. Sminket skall bort! Hud & ögon mår inte bra av att sova med smink. 
3. Vitaminer dagligen, ta en C-vitamin & två Kvinna-vitamin dagligen. Iaf nu på vinterhalvåret. 
4. Undvik mobilen i sängen! Läs en bok istället. 
5. Låt inte V sova i vår säng mer än när han är sjuk. Ryggen pallar inte de. 

More to come säkerligen.. 
Trackback