Paris 2011 - Andra dagen





Tror detta var Jardin des Plantes, man kunde gå in och kolla i olika hus + gå och kolla djur.
Men det kostade och vi kände inte för att lägga pengar på det.


Åt våran första Baguett i Paris, väldigt vääldigt god var den. Kycklingfyllnig.
Den kostade ungefär som hemma ca 40kr. Vi tog även en kaffe på Häägen Dazs vid Notre Dame.


Besökte även vackra Notre Dame även idag (mycket för det låg nära hotellet)


Militärer såg man lite överallt, lite creepy tycker jag. Det är ju inga små vapen dom går med.
+ vissa av dom hade fingret lite fööör nära avtryckaren.


Amanda blev lite små sugen på denna kille :)
Han sjöng och såg bra ut så jag slängde typ 5kr till honom.


Efter vi såg honom yrade vi runt ordentligt - Vi skulle till Louvren men vet inte riktgit vart vi blev av.
Tillslut kom vi äntligen dit


Jag tycker inte att det går att förklarar i ord hur fint det var på kvällen.
Vi var aldrig inne och kollade på Mona Lisa, men vi var sjukt nöjda ändå.


Jätte fint på kvällen (kanske tur vi yrade runt så det hann bli mörkt)
Det var även här vi såg våran första franska Råtta.


Därifrån såg vi även Eiffeltornet, även det var väldigt vackert på kvällen.
Där jag står och tar fotot.. vrider man sig lite till höger ser man hela Champs elysées


Fortsättning följer...



Kommentarer
Postat av: L I L I J A

Kul med bilder :D

2011-09-13 @ 19:48:54
URL: http://lilija.com
Postat av: Camilla

Fina bilder och ja ... jag skulle också kunna tänka mig att besöka Paris. Så mycket historia och fantastiska byggnader att kika på.

2011-09-13 @ 23:24:44
URL: http://frisali.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback