Dagarna går

Måste säga att dagarna går så fort när man jobbar natt. Såhär ser de ungefär ut när jag jobbar natt 

Dag 1. Försöker sova in mig för natt pass, resulterar oftast i inte mer än 3h sömn, ibland mindre. Börjar nattpasset 20.45.

Dag 2. Går av 07, hem, äter och sen lägger mig mellan 8.30-9 nått. Sover sällan längre än 15. (Dvs ca 6tim sömn) Hämtar kiddo på dagis, lagar mat, myser med familjen. Går på pass nr 2 20.45 

Dag 3. Slutar 7, hem och sen sova…

Och så fortsätter de som förra dagen. Får sällan den sömnen som jag behöver men ändå känns nätterna på sjukhuset lättare än de inom hemvården måste jag säga. 

Iaf nu är 3 nattpass avklarade och jag ska nu köra hem och sova! Förhoppningsvis ordentligt.. Men ja, med en sambo & son hemma kan de bli svårt :) 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback