Paris 2011 - Tredje dagen



Torsdagens planer innehöll Eiffeltornet och Triumfbågen.
Vi gick från hotellet och det tog ett bra tag innan vi var framme minst 1 timme.


Jisses vad stort Eiffeltornet är, vi tappade hakorna lite grann.
Vi skulle upp. Det var inte alls dyrt att åka upp.
Det var reducerat pris upp till 24år så vi betalade endast 6.60 euro/person.
Upp till andra platån då (toppen var avstängd)


Upp till Andra plattån var absolut godkännt, vi hade nog inte pallat högre upp. Lite svindel fick man allt.
Blev tyvärr inte så mycket bilder för Amanda mådde inte alls bra så vi åkte ner efter 10min.
Men det var ändå värt det, enormt fin utsikt där uppifrån.
På högra bilden ser ni Napoleons grav.


Vi fick se Triumfbågen på kvällen också, men tyvärr var mina fötter helt förstörda så vi orkade inte gå tillbaka till Eiffeltornet för att se de upplyst. Hade så ont så vi fick ta taxi tillbaka till Hotellet.
Taxi i Paris är väldigt billigt. Vi fick betala 12 euro för 10-15min med Taxi till hotellet.


12 euro för Hamburgare och pommes, Restaurangen hade Happy Hour mellan 17.30-20.00
så några drinkar blev det per kväll :)


fortsättning följer....



Kommentarer
Postat av: Hanna - Mode, smyckestillverkande och min vardag

Fina bilder!

2011-09-22 @ 08:02:48
URL: http://hannafialotta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback