Stickning

Ny hobby, stickning.
Idag tog jag, mamma och linda och stack till berga där vi inhandlade garn och stickor. Hem direkt och började sticka, halsduk på G. Jag valde vitt garn, mamma mörk grått och Linda vin rött. Jag skulle också vilja ha något riktigt färg men tänkte att detta är första halsduken jag någonsin stickat så börjar försöktigt med vitt, plus att den var billigare. Ekonomisk! Efter en efter middags stickande har jag nog bara stickat 1-2 dm, men det ska nog bli bra.

Pappa kom inom idag och skulle hämta linda, men han stannade på middag. Grön potatismos, röda köttbullar och massa annat. Leksaksspindlar och råttor på bordet, härligt denna kväll! Fortsatte min stickning framför Idol. Sephide (staving?) åkte ut, tack och lov. Eller iofs skulle Lars åkt tycker jag, han passar inte i Idol. Men eftersom de stod mellan Sephide och Robin B så tyckte jag att hon skulle åka.

Just nu kollar dom andra på Eftersnack på tv400, men jag klarar inte av Kathrin, hon är en pest för tv4 ändå behåller dom henne. Hade större tankar om tv4 än så, men nu visar dom vilken nivå, eller hur desperat dom är efter programledare. Jihde hade klarat eftersnack så mycket bättre själv.

Storta hjärta till Jihde, man kan inte låta bli att gillar honom.

Imorgon, the big day. Då blir de jobb 09.30 - 12.30, efter det hem och ta de lugnt och sedan gör vid mig. Kl 18 ska vi vara inne i Malmö, först bufeé och sedan.. Björn Gustavsson, Måns Möller, Özz  och någon annan.

Lovley


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback