Vardags funderingar på Ica

Illa luktande kunder
Vissa kunder som kommer doftar inte hallon,
luktar som de inte duschat på 2veckor nått.

Jag undrar:
Känner dom inte doften själv?
Om de inte gör de, varför säger inte deras respektive till dem?
Eller borde jag som medmänniska och ica personal rycka in och ge dom tips om bra priser på deodoranter eller body wash?

Förbannade kunder
Det kommer kunde som bara letar efter någon att skrika på,
man kan knappt säga Hej för då flippar dem.

Jag undrar:
Hur kan man vara så arg att man flippar på någon osyldig?
Har man då inte väldigt stora problem?

Otåliga kunder
Allt kan gå fel, samhället är bara teknik idag och då kan de skita sig helt. En del kunder klarar inte av att de tar 5min att laga en skrivare eller 10 att starta om en dator? Detta kan leda till det ovan (förbannade kunder)

Jag undrar:
Lever inte dom idag också? Vet inte dom om att saker kan gå fel? Stressa lönar sig inte, blir bara värre.

Helt underbara roliga kunder
Glada, roliga kunder som skämtar och pratar med en. Det förstår om de krånglar eller händer nått. Förstår att priset kan stå fel ibland och att varot är slut.

Jag undrar:
Varför är inte alla som er??


Ica reklamerna
Älskat ica reklamerna från första början, de är roliga och lättsamma.
Härliga skådespelare, vissa är till och med fina att se på.

Jag undrar:
Varför jobbar inte dessa två på Ica i Eslöv?


Kommentarer
Postat av: Mamsing

Jag måste säga att du har enormt bra funderingar och slutsatser. :)

2009-08-30 @ 12:39:36
Postat av: Max

Det gör dem.

Jag är Stig.



Obey me!

2009-08-31 @ 22:36:06
URL: http://blog.juicefson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback