♥ Dag 15 – Fobier eller saker jag ogillar

Eftersom blogg.se krånglade igår slänger jag upp två Om mig idag,
men den andra får ni ikväll... så nu tar vi den första.

Fobier

Fobier lider jag inte av och tror aldrig jag haft.
Jag har ogillat saker men vet inte om man kan kalla det fobi.

" Fobi är en starkt överdriven rädsla för en sak eller en situation. Denna rädsla kan övergå i en panikattack när du stöter på det du är rädd för. "

Vissa lider ju av klaustrofobi:

Ryan Reynolds i filmen Buried, Länk

Saker jag ogillar

Jag är inte så glad i små snabba kryp.
Spindlar - kackerlackor - gråsuggor och sådant mög.
För deras eget bästa får dom hålla sig på avstånd.

Sedan är där väl en del saker man ogillar,
tex. inom mat - hur folk beter sig o.s.v.

Kommentarer
Postat av: Mammi

Snacka om att jag har klaustrofobi!!

Fy fasen och bli instängd. Panikattacken

Allan hade satt in direkt.

2010-12-17 @ 19:03:44
URL: http://frisali.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback