Detta är äkta kärlek i form av text och musik

När jag hörde denna låten de första gångerna så tänkte jag, Det var väl en mysig låt.
Men en dag när jag stod på jobbet och lyssnade på 107.0 så berättade radioprataren historien bakom den och då ändrades allt. Vilken helt underbar låt, vilken underbar kille.




What Are Words” handlar om Chris Medinas fästmö som några månader innan de skulle gifta sig var med om en bilolycka och hamnade i koma.
Läkarna sa att hon inte skulle klara sig, men Chris släpte inte henne. Efter en och halv månad vaknade hon upp, men då hjärnskadad och handikappad för livet. Men han lämnar henne inte.

“What kind of man would I be if I leave her when she needs me the most?” sjunger han.

Varje gång jag hör denna låt får jag en klump i halsen - vilken enorm kärlek.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback