Gravvis vecka 31

Nu har jag och magen landat i vecka 31+1
Spännande nu, nu är de bara 9 veckor till bf..
 
 
Måste erkänna att det börjar faktiskt bli jobbigare och jobbigare nu, man är otympligare och besvärligare.
I tisdags när vi var på Gekås, Ullared, fick jag mina första ordentliga sammadragningar.
Ish vad ont de gjorde - gick ihopakrupen som en 96årig dam för de "krampade" i magen.
 
Mina enda takar var " Oh shit jag kommer föda på Gekås!!!! Vafan de är inte bra "
 
Men som tur var, var de bara sammandragningar och även om dom inte var sköna så var dom nog helt underbara jämfört med vad som komma skall längre fram.
 
Många har börjat fråga mig nu om jag börjar bli nervös inför förlossningen..
Ärligt?! - Nej, inte än. Tror inte de kommer komma förrän den dagen man känner att NU är det dags!
 
Nu går vi bara och väntar på Ultraljud nr 2 för vi vill se vår lill* bebis och se så allt står rätt till.
Enligt BM hade magen växt lite för mycket så hon skulle skicka remis till KK så vi får komma in snabbare för att de vad som kan orsaka de. Kanske är bebis väldigt stor eller så har jag för mycket fostervatten.
 
Nervös över de?
- Lite :/ 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: L I L I J A

Hoppas ni får tid snabbt så du slipper gå & noja :S

2012-08-10 @ 10:37:42
URL: http://lilija.com
Postat av: Anonym

Du har väl inte glömt att fylla i papper om föräldralön från jobbet? De flesta kollektivavtal innehåller bestämmelser om att de betalar ut antingen 10 eller 20% i föräldralön när man är ledig. Dvs, istället för 80% får du 90 eller 100% av ursprungslönen...

2012-08-15 @ 17:24:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback