Att ta reda på könet

Många bestämmer sig för att inte ta reda på könet men det är även väldigt många som tar reda på det.
Vi har valt att ta reda på det.. inte för att könet hade ändrat hur mycket vi kommer älska vårat barn,
utan för att kunna förbereda sig.
 
Har en kollega som sa att hon är super glad att dom tog reda på könet för hon kände på sig att det skulle bli en flicka men väl på u-ljudet visade det sig att det var en liten pojk som låg där inne.
Hon sa själv att hon uppskattade att dom tog reda på det för då hann hon ställa in sig på att det blir verkligen en pojk.
Jag håller med henne - vissa kanske inte vågar gissa eller tror inte något men många "känner på sig" vilket kön det blir.
 
Har även en del som sagt till mig att vi är så tråkiga för vi tagit reda på det, roligare att bli överaskad..
Och att det spelar ingen roll vilket kön det blir bara barnet är friskt!
 
Den kommentaren kan göra mig så irriterad - det är väll SJÄLVKLART att vill att mitt barn ska vara friskt,
tror inte det finns någon förälder som säger: -Hoppas det blir ett sjukt barn!
 
Anledningen till att jag inte skriver ut vilket kön vår bebis har är för att vi har vissa i våra familjer som inte vill veta det. Visst råkga vi försäga oss så gör vi det men vi försöker hålla det för oss själva och de som vill veta i vår omgivning.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback