Gott frö knäcke

Några frågade efter receptet på knäcket jag gjorde häromdagen.
Nu har jag äntligen tagit mig tid att skriva ner de.
 
Fick detta recept av min mamma och de görs flitigt här hemma för det är så enormt enkelt.
 
Receptet:
 
3/4 dl solroskärnor 
1/2 dl linfrö
1/2 dl oskalade sesamfrön 
1/2 dl pumpafrön
 
1/2 dl rapsolja
1 dl maizena
1 dl sojamjöl (majsmjöl)
 
Blanda alla fröer och häll sedan i Maizena och Sojamjölet.
Tillsätt sedan oljan och
 
1/2 dl kokande vatten.
 
Rör om ordentligt och höll tur på en plåt.
Gärna med non-stick bakplåtspapper under.
Det är ganska kladdigt men de är bara att försöka smeta ut så bra som de går.
 
Vi brukar strö lite flingsalt över.
Grädda i ugnen, 150 grader i ca 1timme. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback