Gravvis v 37, börjat packa bb-väskan

 
Däcken på barnvagnen är pumpade och bildbarnstolen är placerad i bilen.
Bebis kan ju komma lite när som så bra att vara lite förberedd.
 
Vi har börjat packa bb-väska och tänkte dela med mig lite av vad vi har planerat att ta med.
(kanske trist att läsa om man inte är gravid eller så men vet inte om jag har några gravida som läser)
 
Till bebis:
Byxor
Bodies i stlk 50, 56 och 62
Mössa
Strumpor
Filt
Kofta
Åkpåse/overall
 
Till mig:
Mjukisbyxor
Mjuka innetofflor
Hårsnoddar
Extra tröjor
Underkläder
Amnings BH
Amningsinlägg
Hygien artiklar
 
Till J:
Extra kläder
Hygien artiklar
Underkläder
 
Tills oss båda:
Mobilladdare
Kamera
Videokamera
Tidningar
ID och pengar
Snacks (t.ex. choklad)
Papper från MVC
 
Tror de var allt + vi tar ju med bilbarnstolen :)
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Alisa

Superbra för mig att se :D

2012-09-16 @ 16:33:17
URL: http://alisagonzalez.se
Postat av: Största broren

Varför ska han börja använda underkläder nu? Det brukar han aldrig göra annars.

2012-09-16 @ 19:58:56
Postat av: Eva Malmborg

Ett tips är att ta med en eller flera egna kuddar!!! Jag var fick ligga kvar fyra nätter och mina egna kuddar var guld värda!
Eva

2012-09-17 @ 12:27:59
Postat av: My - 20 år och gravid

Jag har fått tips om att inte äta choklad för om man ammar så kan bebis få ont i magen om man har ätit det. Nu vet jag inte om det stämmer, men jag vågar då inte chansa :) (Synd för jag hade redan planerat att ta med snickers i bb-väskan haha)

2012-09-18 @ 12:46:52
URL: http://myjernkrok.blogg.se
Postat av: Mel

mitt råd är att ta med eget mjukt toa papper. för de hårda de har på patienthotellet och förlossningen är inte mjukt man är ju lite öm :)
Lycka till

2012-09-19 @ 12:52:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback