130515 - receptet!!

I tidigare inlägg skrev jag receptet men när jag väl publicerat de kom bara bilden med. Så gick in och tog bort de inlägget men nu ser jag att de finns kvar?! Gaah!

Men nu kommer iaf receptet på Kinesisk kycklinggryta för 2-3 personer.

500g kycklingfilé
2 msk soja
1 vitlöksklyfta
1 bit ingefära (stor som en 5 krona typ)
1,5 paprika (tog en grön och en halv orange)
1 näve chashewnötter
2,5 dl hönsbuljong
2 msk tomatpure
2 tsk maizena
2 msk sweetchilisås

1. Dela kycklingen i bitar/strimlor. Lägg i en påse. Skala ingefäran och vitlöken och dela i små bitar. Lägg ner de i påsen tillsammans med sojan. Låt dra i 30min.

2. Dela paprikorna i önskad storlek.

3. Stek kycklingen (med marinaden så man får med allt de goda) när den börjar kännas färdig häll då på paprikorna och stek på allt.

4. Blanda ihop hönsbuljongen, tomatpuren och maizenan. Häll över kycklingen & grönsakerna. Släng över i nötterna.

5. Häll på sweetchili såsen och smaksätt med salt och peppar.

6. Klart!! Servera med ris och sallad.

Till nästa gång vi ska göra de:
- ha mer chashewnötter
- ha även i purjolök


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback