Familj, släkt eller bekanta

Ikväll har jag funderat på de här med släkt/familj.

För vissa betyder släkt allt, man står bakom varandra i vårt och torrt.
För vissa betyder familj allt, man står bakom varandra i vått och torrt. 

För mig spelar inget av de roll! För allt handlar om vilken relation du har i vardagen. Jag har massor av kusiner som jag bara träffad om någon dör typ. För då 'måste' vi ses för vi vill gå på begravningen. Jag har även en kusin som jag helt sagt upp bekantskapen med p.g.a bråk. Jag struntar i att vi är kusiner för fungerar vi inte allt ihop så ska man inte tvingas gilla varandra bara för de är släkt! 

Man kan ha ingift släkt som man träffar mer som betyder mer än någon i den 'riktiga' släkten. Vi har även syskon i släkten som aldrig pratas vid för dom tåler inte varandra och varför ska man stå ut med varandra då för man är familj. Det gör ingen gladare. 

Allting handlar för mig om vilken Relation man har till varandra. En vän kanske är mer familj för en än en kusin tex för vännen finns där, ställer upp osv. 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback